Workshops ‘De virtuele klant’

De afgelopen maanden heeft Aljo Hartgers van Upstream in samenwerking met TUNIX een serie workshops gegeven bij Van Neerbos Bouwmarkten.

gammaZo’n 160 GAMMA en KARWEI bouwmarktmanagers zijn geïnformeerd over de invloed van het veranderde medialandschap en hebben vaardigheden aangeleerd op het gebied van Facebookmarketing. Van Neerbos Bouwmarkten is de grootste franchisenemer van Intergamma. Intergamma exploiteert de winkelformules GAMMA en KARWEI.

 

karweiDe virtuele klant
Van Neerbos zet Facebook lokaal in: elke bouwmarkt die onder Van Neerbos opereert (en dat zijn maar liefst 158 winkels in Nederland en België) heeft een eigen Facebookpagina. Geen enkele grote retailer in Nederland (of Europa) zet Facebook zo massaal op lokaal niveau in. Van Neerbos gelooft in ‘de virtuele klant’ en begrijpt dat klanten ook online actief op zoek zijn naar producten en diensten die een GAMMA of KARWEI bieden.

Beheertool

Dankzij de custom made Facebookbeheertool van LeadSocial kunnen bouwmarktmanagers samen met het personeel hun Facebookpagina onderhouden. Via de tool kunnen ze berichten inplannen, reageren op klantvragen en geautomatiseerde rapportages aanmaken. Ook zijn de 158 Facebookpagina’s beheer(s)baar door het hoofdkantoor.

like

 

Inhoud workshop
De workshop veranderend medialandschap en Facebookmarketing bestond uit vijf onderdelen:

  • Veilig internetten als basis: thuis en op de bouwmarkt;
  • Kennis opdoen van het huidige medialandschap;
  • In groepsverband bespreken en uitwerken van de lokale doelgroep;
  • Uitwerken van enkele Facebookupdates;
  • Werken met Leadsocial en Facebook do’s & don’s en tips & trucs.

 

 

Plaats een bericht

Wij hebben hier aan meegewerkt:
Ingezette diensten:

Nieuwsbrief

Meld u aan voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date!

Terug naar boven