Van stranger tot evangelist (2)


Vorige maand ben ik gestart met het uitwerken van het model van stranger tot evangelist dat ik hanteer om de kritische succesfactoren van een (blog)community te monitoren.

Hierin onderscheid ik 4 stappen:

  1. hoe trek ik bezoekers?
  2. hoe zorg ik dat de bezoekers terugkomen?
  3. hoe zorg ik dat ze aktief deelnemen?
  4. hoe zorg ik dat ze evangelist worden?

Daarbij gaat het om respectievelijk:

  1. promotie
  2. content
  3. interactie
  4. co-creatie

Per stap ben ik nu de kritische succesfactoren aan het uitwerken. Om een voorbeeld te geven, voor de eerste stap (promotie) zijn dit factoren als:

  • waar staan we in de zoekmachines?
  • waar worden we gelinked?
  • hoe vaak is de nieuwsbrief verstuurd?
  • wat hebben we verder gedaan aan (online) promotie?

Het voorlopige model zal ik presenteren op 1 juni tijdens de Derde Nederlandse Businessblogmeeting. Suggesties om het model verder te verbeteren zijn uiteraard van harte welkom!

Plaats een bericht

Geschreven door:
Geplaatst op:
14 mei 2006

Nieuwsbrief

Meld u aan voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date!

Terug naar boven